::-PENCINTA ILMU-::

Friday, October 7, 2011

!!! aku tahu wahai sahabatku !!!

aku seorang sahabat yang jahat,
kerana aku tidak sekepala denganmu,
aku seorang sahabat yang jahat,
kerana aku selalu menjeling melihat kamu bergayut dengan BF di telefon,
aku seorang sahabat yang jahat,
kerana aku selalu melarang kamu memakai pakaian ketat,
aku seorang sahabat yang jahat,
kerana aku menyuruh kamu memakai jilbab,

aku seorang sahabat yang jahat,
kerana aku melarang kamu memakai pakaian mendedahkan aurat,
aku seorang sahabat yang jahat,
kerana aku mengejutkanmu bangun pagi-pagi solat subuh,

aku seorang sahabat yang jahat,
kerana aku tidak sudi ikutmu berkaraoke,
aku seorang sahabat yang jahat,
kerana aku tidak mengizinkan kamu meniru assignmentku,

aku seorang sahabat yang jahat,
kerana aku tidak memberi peluang kepadamu menjadi 'sleeping partner',
aku seorang sahabat yang jahat,
kerana aku selalu mengajakmu ke usrah bukan ke pawagam,

aku seorang sahabat yang jahat,
kerana aku selalu menegur kesalahanmu,
aku seorang sahabat yang jahat,
kerana aku selalu menyampaikan pesanan ustaz berbanding perasaan kalian,

aku seorang sahabat yang jahat,
maafkan aku wahai sahabatku,
aku terpaksa berjahat dengan mu,
aku ingin bersamamu di syurga kelak,

hukumlah aku sahabatku,
aku sahabatmu yang jahat,
aku sahabatmu yang keras kepala,
aku sahabatmu yang hipokrit,

aku sahabatmu yang tidak pandai mengahargai masa bersama kalian,
aku sahabatmu yang hanya tahu melukakan hati sahabatku,
aku tahu wahai sahabatku,
kita tidak mungkin sehidup semati,

sukar untuk bersama dalam kesusahan,
jika persahabatan kita hari ini bukan berlandaskan hati yang ikhlas,
bukan berlandaskan syariat Allah swt..

maafkan aku sahabat,
aku bukan sahabat yang terbaik buatmu,
carilah sahabat yang lebih baik dariku,
aku bahagia melihatmu bahagia,

tapi,
aku lebih bahagia jika melihatmu bahagia di syurga..
semoga kita berjumpa di syurga kelak wahai sahabatku..^_^



~ surita sukri
~21/09/2011~03.55 a.m


ilmu yang bermanfaat itu adalah apabila ilmu itu diamalkan

No comments:

Post a Comment


POLI Bloggerz