::-PENCINTA ILMU-::

Sunday, February 12, 2012

Puisi : Cinta Di Jalan Ini


Jalan ini,
Bukan seperti yang kau hajati,
Hidup tenang penuh warna-warna keindahan,
Sedangkan ujian sentiasa menanti di depan,
Lalu apa yang membuat aku terus tetap bertahan?


Jalan ini,
Bukan seperti yang engkau sangkai,
Berjalan ceria tanpa kegusaran,
Sedang di depan mungkin ada seribu halangan,
Lalu apakah mungkin aku tetap tegak jika sendirian?


Jalan ini,
Bukan milikmu dan bukan aku jua,
Milik kita bersama untuk terus menjaganya,
Yang meyakinku untuk terus bertahan di atasnya,
Adalah kerna cinta kita yang diikat pada-Nya.


Inilah jalan cintaku,
Jua jalan cintamu,
Yang dengannya aku ingin bersamamu ke syurgawi,
Yang dengannya aku ingin membawa mu terbang tinggi,
Membawa perkhabaran syurga harapan,
Cinta di atas jalan perjuangan.

~[061011]~
Afdholul Rahman CA


ilmu yang bermanfaat itu adalah apabila ilmu itu diamalkan

No comments:

Post a Comment


POLI Bloggerz