::-PENCINTA ILMU-::

Sunday, January 15, 2012

Biar Kegembiraan Mereka Menjadi Kegembiraan Aku.

Aku bukan sepanjang masa gembira,
kerana aku ada jiwa,
dan hidup aku bukanlah sempurna,
maka ada lompong yang menerbitkan sedih di sana.
 
Saban hari ada yang datang,
menyatakan diri mereka kurang gembira,
wujud masalah di sini dan sana,
maka aku berusaha membantu,
memberikan penyelesaian kepada mereka dan mereka,

mereka gembira bila semua usai,
sedang aku kekal terbengkalai,

air mata jatuh berjurai-jurai,
meneruskan kehidupan sebegini,
aku akan hanya kekal sakit,

maka aku berhenti,
berdiri sebentar dan melihat kembali,
mengapa senyuman mereka itu
tidak mampu menjadi kegembiraan diri?

Akhirnya aku lepaskan kesedihan hati,
Sudah usaha sudah,
Tuhan Yang Tidak Memberi,
tanda memang bukan untuk diri,
selesai tugas selesai,
yang tinggal adalah redha daripada hati.

Maka biarlah kegembiraan mereka menjadi kegembiraan aku,
biar tenang galau di dalam kalbu,
biar syukur sahaja yang datang bertamu,
dan kekuatan muncul untuk meneruskan kehidupanku.
 


ilmu yang bermanfaat itu adalah apabila ilmu itu diamalkan

No comments:

Post a Comment


POLI Bloggerz