::-PENCINTA ILMU-::

Tuesday, November 12, 2013

Kembali

Assalamualaikum wbt
syukur Alhamdulillah, masih diberi kesempetan untuk mencoret sesuatu di laman sesawang yang memang agak penuh dengan sesawang spider
sudi jugak incik spider datang melawat sampai buat banglo
heeeee gurau gurau

Dah lama sangat nilam tak update blog sharing is caring ni
apa boleh buat,semuanya perlukan komitmen
jadi,nilam kena dahulukan yang penting

Alhamdulillah, info terkini nilam
24 April 2013 lalu, nilam selesai menamatkan pengajian diploma nilam selama 3 tahun di bumi Perlis.
Ya,walaupun agak asing,sesungguhnya nilam terpaut hati dengan Perlis
Perlis banyak keistimewaan. Disini lah, nilam mengenal erti dakwah dan tarbiyah (D&T).
nilam mengenal erti persahabatan/ ikhtilat dalam Islam dan pelbagai pengetahuan yang sepatutnya seorang Islam itu ambil berat nilam cuba faham dan praktikkan. Ya,Islam itu syumul. Sempurna diaplikasikan dalam kehidupan seseorang manusia. 

Selepas cuti selama 2 minggu after last paper for the last semestre, nilam dapat tajaan kursus Program Pentauliahan Profesional (3P) dalam jurusan CompTIA A+ dengan trainer Indian Mr Ramesh selama sebulan. After exam 3P & 1Citizen, nilam ditawarkan jawatan sebagai seorang juruteknik komputer di sebuah company di Perlis. WOOOOWWW!!! Perlis lagi !!! after istikharah dan restu ummi abah,nilam start kerja di sini dengan menyewa rumah company bersama student UITM Arau..ok la not bad.

macam-macam karenah dan pelbagai kisah/pengalaman yang nilam kena tempuhi setiap hari. namun,semua itu mematangkan nilam untuk menguruskan hal peribadi dan juga kerjaya. 3bulan kerja,nilam ditawarkan satu lagi kursus High Values Workforces for Global Comapanies di Mersing tajaan KPT sebanyak RM8000 seorang sebulan. that means,nilam kena minta cuti / letak jawatan. selepas perbincangan secara bertoleransi dengan bos,bos izinkan nilam ber'cuti' sebulan tanpa gaji. never mind lah,sebulan tanpa gaji pun no hal la..asalkan dapat rebut peluang untuk test market dengan global company. Alhamdulillah,dapat tawaran dengan Brunei company sebagai IT Executive. tapi,terpaksa menolak. masih banyak komitmen yang perlu fokus di semenanjung. hurm,insyaAllah..ada rezeki nanti merantau la kesana dengan encik suami after nikah.
InsyaAllah. 

sesungguhnya,dalam hidup,kita diberi dengan pelbagai pilihan.
semuanya telah ditakdirkan oleh Allah swt untuk hamba-hambaNYA.
manusia itu selalu gagal dalam merancang. tapi manusia gagal itu adalah yang tidak merancang.
jadi,fikir-fikirkanlah dan renung-renungkanlah.

#moga Artikel kali ini memberikan suatu pengertian yang berguna untuk kita semua. insyaAllah.









ilmu yang bermanfaat itu adalah apabila ilmu itu diamalkan

No comments:

Post a Comment


POLI Bloggerz