::-PENCINTA ILMU-::

Thursday, July 26, 2012

Nilam Plus 1 = Twenty


Bissmillahirrahmanirrahim..

ALHAMDULILLAH..YA ALLAH untuk usia yang telah Engkau berikan. terima kasih juga untuk setiap rezeki yang Engkau kurniakan. terima kasih untuk setiap cubaan yang Engkau turunkan. terima kasih untuk bakat dan ilham yang Engkau anugerahkan padaku. sesungguhnya terlalu banyak yang telah Engkau berikan kepada ku dan terlalu sedikit pengabdianku terhadapMU.

Engkau tetap menerima walau kadang2 aku alpa,lupa,khilaf dalam menafsir makna setiap kurniaan dan dugaan. namun,begitu besar kasihMU,Engkau tetap melindungi aku walaupun terkadang aku sentiasa merungut ketika aku rasa 'down'. aku tidak pernah menafikan hakMU sebagai KHALIQ walaupun kadang2 aku terbuai dengan kesedihan dan kesakitan yang amat pedih.

ampunkan aku YA ALLAH apabila aku merintih nasibku dihadapanMU. Kalau bukan kepadaMU,siapa lagi harus ku mengadu? aku tidak pernah menyesali kewujudanku ini YA ALLAH,namun, aku hanyalah hambaMU yang dhoif dan lemah. adakalanya aku kurang kesabaran. ada masanya aku goyah keimanan. ada masanya aku hampir terikut bisikan syaitan. namun,dengan limpahan kasih sayangMU,Engkau menarikku kembali jauh drpd kesesatan.

YA RAHMAN,pimpinlah tangan hambaMU ini,pimpinlah hatiku ini,pimpinlah langkah hambaMU ini akan sentiasa berpijak di atas jalan kebenaran. YA MUHAIMIN,sebagai hambaMu yang hina,aku takkan mungkin mencapai kesempurnaan. tapi kasihanilah aku..bimbinglah kau sentiasa agar aku mampu meniti titian siratulmustaqimMU dengan tenang dan mudah tanpa cela. Terima kasih YA ALLAH atas segala takdir yang telah Engkau tentukan untukku. Engkaulah Yang Maha Besar. Peliharalah aku agar terus berpegang teguh pada taliMU. Aamiin Ya Rabbul 'Alamiin..

mood: bahagia coz masih dberi kesempatan utk mnjangkau ke angka 2 ;)
sedih coz,xdpt dengar ucapan dari mama kali ni..tapi aku tahu,mama xpernah 
miss doakan anak2nya.moga mama cepat sembuh ya ma..i miss u so much.. ;(

p/s: terima kasih pada semua yg wish utk hari ulang tahun kelahiranku 26 julai..rakan2 yg mengenali diriku xkira di dalam malaysia mahupun luar malaysia..tq korang. moga Allah jaga hubungan kita. xlupa jugak ada yg hntar emel pd ku,peminat nilam la tuh..hee..haaaAAA! hari ni jugaklah hari lahir angkasawan pertama malaysia kita dato' mejar sheikh muzaffar,moga dia sentiasa dibawah rahmat illahi..aaminn..


ilmu yang bermanfaat itu adalah apabila ilmu itu diamalkan

No comments:

Post a Comment


POLI Bloggerz