::-PENCINTA ILMU-::

Tuesday, March 13, 2012

Mengapa Israel Menangis Bila Kerajaan Mesir Bakal Digulingkan?

Hmm macam2 hal yg berlaku kat dunia ni..mula2 hari tu pasal burung banyak mati tiba2 kat beberapa negara, lepas tu banjir besar dekat australia n negara tu bakal di bebankan lagi dengan ribut/taufan yg dijangkakan melanda tak lama lagi, lepas tu rusuhan dekat tunisia..berjaya digulingkan akhirnya..now dekat mesir pulak..




kita bimbangkan rakan-rakan/keluarga/penduduk disana ada pula kuasa besar lain yang lagi bimbang…sape lagi kalau bukan israel..bimbang bukan sebab sayangkan mesir tapi cuma bimbang kepentingan mereka terjejas dekat negara tu. 
Tapi keluar statement yg sedap macam ‘ice cream’ .. Sejukkkk je hati dengar..

”Israel menyatakan kebimbangannya mengenai pergolakan di negara jirannya, mesir berikutan perkembangan itu mungkin menjejaskan kestabilan serantau…”

“Kami mengikuti perkembangan di mesir dengan rapi dan pada masa ini mesti menunjukkan sifat bertanggung jawab dan pertimbangan yang tinggi,” netanyahu memberitahu mesyuarat kabinet dalam ulasan pertamanya berhubung tunjuk perasaan yang memasuki hari keenam di mesir semalam.

sayangkan mereka dekat mesir ??? Al-maklumlah :

”mesir adalah negara arab pertama untuk memeterai perjanjian damai dengan israel pada 1979 yang disusuli dengan jordan pada 1994.”


Antara ayat yg paling sedih didengar :
”seorang bekas menteri pertahanan israel, benjamin ben-eliezer berkata, beliau bersedih dengan kemungkinan hosni mubarak disingkirkan kerana presiden mesir itu adalah orang kanan kita yang paling penting di asia barat.”
Maksudnya takut hilanglah sekutu kuat israel..siapa lagi yang nak bekerjasama dengan mereka di asia barat kalau bukan pemimpin mesir, hosni mubarak.
Dan yg paling ditakuti mereka adalah :
”seorang lagi bekas menteri pertahanan, shaul mofaz, berkata, tel aviv bimbang jika kumpulan pembangkang yang diharamkan, ikhwanul muslimin akan mengambil alih kuasa di mesir.”

wahhh israel takut orang islam bangkit..takut pemimpin islam yang beriman bangkit..kenapalah agaknye mereka takutkan pemimpin2 islam yg beriman??? Pelik..hmm, habislah mereka kalau pemimpin islam beriman mengetuai kerajaan mesir..
Kalau tak, takkanla mereka boleh cakap lagi :
”pelantikan omar suleiman kelmarin sebagai naib presiden dialu-alukan oleh beberapa pihak di israel berikutan bekas ketua risikan mesir itu mempunyai hubungan baik dengan tel aviv.”
Israel hanya menggunakan kuasa besar negara islam sebagai bonekamereka dalam menjayakan misi2 israel mengawal dunia.. Aduhlaaa..lihat la anda semua bagaimana mereka menyusup masuk dalam pentadbiran..bila dapat kawal seseorang ketua, maka mereka mudahlah mengawal negaraseterusnya mengawal dunia.


yg kita ni..tengok aje ke?? Takkk…bersama-samalah kita cuba ‘berperang’ dengan israel/yahudi dan sekutu2 mereka melalui hijrah diri.berhijrahlah untuk kembali beriman pada allah..berpegang teguhlah dengan ajaran islam.insyaallah kita mampu melawan segala anasir-anasir jahat dalam diri kita dan di luar persekitaran kita. Kerana kita tak sempurna..allah mengetahuinya..kerana itu di bukakan pintu taubat seluas-luasnya oleh allah swt untuk hambanya.
”kecuali orang yang bertaubat dan beriman serta mengerjakan amal yang baik, maka orang-orang itu, allah akan menggantikan (pada tempat) kejahatan mereka dengan kebaikandan adalah allah maha pengampun, lagi maha mengasihani.” Surah al-furqan, 70.
maka sesiapa yang bertaubat sesudah dia melakukan kejahatan(curi) itu dan memperbaiki amal usahanya, maka sesungguhnya allah menerima taubatnya; kerana allah maha pengampun, lagi maha mengasihani.” Surah al-maidah, 39.
Sama-sama kita menginsafi diri..sentiasa buka minda kita, buka hati kita untuk mendapatkan keredhaannya..insyaallah.
Mesti ramai orang malaysia yang tak sedar akan hal ini, namun itulah kebenarannya, orang jahat takkan menyetujui tindakan orang yang disukainya, mengapakah ia disukai oleh orang jahat? Fikirkan lah sejenak….
p/s: ihzimhum wan sur na alaihim! Hancur israel! Hancur hosni! (share ramai-ramai sebarkan maklumat ini)


ilmu yang bermanfaat itu adalah apabila ilmu itu diamalkan

2 comments:

  1. Agak pemimpin kita macam mana pulak yer?? *wondering*

    ReplyDelete
  2. wallahualam..sama2lah kita berdoa agar pm kita dpt menjadi pemimpin yg berteraskan iman dan islam bukan menghentam tanpa hukum dan mudah tertipu dengan anjakan musuh..

    ReplyDelete


POLI Bloggerz